گاز نرمال پنتان

گاز نرمال پنتان

گاز نرمال پنتان

با توجه به توليد گاز R141B در چين و نزديك شدن به سال 2020 كه پايان سال توليد اين ماده مخرب لايه ازن مي باشد لزوم استفاده از گازهاي جايگيزين در صنعت توليد ساندويچ پانل ناگزير مي نمايد.
لازم به توضيح است تا سال 2020 ميلادي سهميه ايران جهت خريد گاز R141b هر ساله كاهش مي يابد و به صفر نزديك مي شود و با توجه به نياز توليد كنندگان ساندويچ پانل به گاز مذكور ، قيمت اين ماده سير صعودي را در پيش خواهد گرفت و تهيه آن نيز سخت تر خواهد شد.
نظر به نياز اين گاز در توليد فوم ساندویچ پنل، در شرايط فعلی باعث افزایش هزينه توليد ساندويچ پانل می گردد لذا توليد كنندگاني كه سريعتر به سمت استفاده از گازهاي جايگزين نظير نرمال پنتان حركت كنند توان رقابتي خود را حفظ نموده و با قيمت تمام شده مناسبتري محصولات خود را ارائه خواهند نمود.

گاز نرمال پنتان در حال حاضر در پتروشيمي تبريز توليد مي گردد ولي با احتساب افزايش مصرف ماده مذكور در سالهاي آتي و ظرفيت توليد محدود فعلي، به نظر مي رسد نياز به ايجاد ظرفيتهاي جديد توليد در كشور ضروري مي باشد.
قيمت فعلي گاز نرمال پنتان حدود يك پنجم گاز R141b مي باشد و مقدار مصرف گاز نرمال پنتان نيز كمتر از R141b مي باشد كه جايگزين نمودن اين ماده را كاملا اقتصادي مي نمايد ولي با عنايت به آتش زا بودن گاز نرمال پنتان، سرمايه كذاري اوليه جهت تجهيزات خاص نگهداري و استفاده از گاز مذكور مورد نياز ميباشد كه مخزن زيرزميني نگهداري و تجهيزات انتقال و تزريق و سنسورهاي هشدار دهنده گاز از آن جمله مي باشد.

لازم به توضيح است شركت مواد مهندسي مكرر با دارا بودن نمايندگي شركت EKO System ايتاليا آماده ارائه مشاوره هاي لازم در این خصوص مي باشد  همچنين اين شركت پلي ال متناسب با گاز نرمال پنتان را توليد نموده و آماده تامين ماده مذكور براي مشتريان محترم مي باشد.

استفاده از مطالب مکرر بلاگ تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به مطلب مجاز می‌باشد و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید