خبرنامه پلی یورتان – شماره هفتم – اردیبهشت 98

خبرنامه 7 پلی یورتان

خبرنامه پلی یورتان – شماره هفتم – اردیبهشت 98

افزایش اندک قیمت MDI در آوریل 2019

طبق گزارش سایت های خبری تحلیلی، قیمتPolymeric MDI  در آوریل 2019 رشد اندکی داشته و روند صعودی قیمت از ماه های گذشته شکل گرفته است. و تولیدکنندگان نیز اقدام به افزایش قیمت خود کرده اند. با توجه به ادامه افزایش قیمت توسط تولید کنندگان در هفته های آتی و قدرتمند بودن تقاضا پیش بینی می شود که قیمت این مواد همچنان روند افزایشی داشته  باشد.
در خصوص TDI نیز روند رشد قیمت آغاز شده و پیش بینی می شود که عرضه کنندگان قیمت خود را افزایش خواهند داد. اما در طرف تقاضا به علت موجودی بالای خریداران، فعلا افزایش تقاضایی وجود ندارد و خریداران بیشتر منتظر اقدامات عرضه کنندگان در هفته های آتی خواهند بود.

خبرنامه پلی یورتان - شماره هفتم - اردیبهشت 98

وضعیت عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی کارون در اسفند 97 و فروردین 98

روند افزایش تقاضا برای محصولات تولیدی پتروشیمی کارون در ماه های اسفند 97 و فروردین 98 ادامه داشته و از طرفی قیمت نیز روند صعودی پیدا کرده است.
محصول TDI در دو ماه گذشته تقاضای بیشتری از مقدار عرضه داشته و باعث شده روند قیمت از حالت نزولی به حالت صعودی تغییر کند. بر همین اساس تقاضا برای محصول MDI پلیمریک نیز افزایش داشته و با توجه به روند صعودی قیمت جهانی، این محصول نیز با افزایش قیمت مواجه شده است؛ اما هنوز میزان تقاضا نتوانسته میزان عرضه را پوشش دهد. 
مطابق روند ماه های گذشته تقاضا برای MDI خالص بیشتر از عرضه آن می باشد، و افزایش قیمت معناداری برای این محصول اتفاق افتاده است.

خبرنامه پلی یورتان - شماره هفتم - اردیبهشت 98

کسب جایزه تامین کننده سال 2018 توسط Wanhua

شرکت Wanhua بزرگترین تولید کننده مواد پلی یورتان و پتروشیمیایی به عنوان تامین کننده برتر سال 2018 توسط Axalta انتخاب شد. این جایزه بر اساس معیارهایی مانند توانایی تامین کننده در دستیابی به کیفیت خاص، خدمات، تکنولوژی و ارائه ارزش به علاوه کسب شرایط شایستگی و توسعه پایدار به تامین کننده برتر ارائه می شود. علاوه بر این تامین کنندگان می بایست تعهد قوی برای بهبود مستمر و عملکرد عالی داشته باشند.
مدیران Axalta معتقدند از طریق جایزه تامین کننده برتر، می توانند شریک تجاری که درک بالایی از نیازها و اولویت های آنها داشته را تشخیص داده و بتوانند عملکرد عالی به مشتریان خود را ادامه دهند.

افزایش مصرفPMDI  در هند به علت رشد بخش اتومبیل در سال 2018

در سال 2018 حدود 4 میلیون خودرودر هند فروخته شده که بیش از 8 درصد رشد داشته است. این باعث شده که هند به عنوان چهارمین بازار خودرو در جهان شود و پیش بینی می شود که در سه سال آینده رشد سالانه 7 درصد داشته باشد. با این روند هند می تواند جایگاه سومی ژاپن را در این بازار کسب نماید. همچنین در هند در سال 2018 حدود 20 میلیون موتور سیکلت و اسکوتر به فروش رسیده است.
در این راستا دولت هند در نظر دارد که مصرف وسایل نقلیه الکتریکی را تشویق کرده و در سال 2030 به نقطه ای برسد که همه خودروهای فروخته شده در هند کاملا الکتریکی باشند. برای تشویق تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی برای تولید در هند، دولت هند تعرفه گمرکی قطعات خودرو را از 15 به 10 درصد کاهش داده است.
در سال 2018 مصرف PMDI در هند به بیش از 100 هزار تن رسید که تحرک بخش خودرو در این افزایش تاثیرگذار بوده است و پیش بینی می شود که مصرف در سال 2019 رشدی بیش از 5 درصد داشته باشد.

تفاهم BASF و Midea برای توسعه راه حل های با مصرف انرژی پایین و تمیز برای لوازم خانگی

دو شرکت BASF  و Midea تفاهم نامه ای در خصوص توسعه راه حل هایی برای کاهش مصرف انرژی در لوازم خانگی با هم امضا کرده اند. بر این اساس، دو شرکت فوق بر روی مواد پیشرفته BASF بررسی خواهند کرد تا به راه حل های نوآورانه ای برای محصولات Midea که شامل یخچال، کولر، ماشین لباسشوئی، تصفیه کننده آب و آبگرمکن می باشد، دست یابند. هدف این تفاهم ارائه ارزش بیشتر به مشتریان و بهبود عملکرد محصولات می باشد. برای مثال مواد جدید ایزولاسیون پلی یورتان BASF می تواند مصرف انرژی را کاهش داده و طول عمر محصول را افزایش دهد.
بر اساس گفته مدیران BASF این تفاهم فرصتی در اختیار شرکت قرار می دهد که به سلامتی مصرف کنندگان با راه حل های نوآورانه بها داده و این مواد زندگی همراه با سلامتی و کیفیت بالا برای مصرف کنندگان فراهم نماید

فوم اسپری ایزولاسیون جدید با کاهش ریسک انتشار رادیو اکتیو

شرکت Demilec از شرکت های زیر مجموعه Huntsman اعلام کرده که فوم اسپری تولید کرده که می تواند به جای محافظت کننده ممبران پلی یورتان برای کاهش ریسک تراوش رادیو اکتیو به کار برده شود. بر اساس اعلام این شرکت، مقررات ساختمان های مدرن ملزم می کند که همه درزها و روزنه های فونداسیون می بایست برای جلوگیری از انتشار رادیو اکتیو پر شوند، چرا که گازهای رادیواکتیو دومین منبع سرطان ریه در آمریکا می باشد.
طبق اعلام این شرکت این فوم 11 برابر کاراتر از ممبران پلی یورتان معمول می باشد که برای جلوگیری از رادیواکتیو استفاده می شود. این مواد جدید جایزه نوآوری سال 2018 در صنعت پلی یورتان را گرفته است. بعلاوه این شرکت بیشتر از 400 میلیون بطری پلاستیک را برای تولید محصولات فوم اسپری بازیافت کرده است.

معرفی چند تکنولوژی جدید کفش توسط Huntsman

تیم کفشی شرکت Huntsman اعلام کرده که 2 نوع مواد جدید TPU و 3 نوع پلی یورتان Water-blown در سال 2019 عرضه کرده است.
در نمایشگاه کفش، شرکت دو گرید TPU بسیار شفاف (Avalon 65 DHT و Avalon 85 AHT) را عرضه کرد که موادی مقاوم در برابر UV با ویژگی های مکانیکی بالا می باشد.
در ادامه شرکت Huntsman سه تکنولوژی جدید توسعه داده است که یک سبد از پلی اتر water-blown ایجاد می کند که سطح و جریان بسیار خوبی داشته و می تواند احساس از کفی کفش را بهبود ببخشد. برای مثال یکی از این مواد می تواند وزن کفی کفش را تا 35 درصد کاهش داده و برای تولید کفش راحتی و صندل با پاشنه کوتاه بسیار مناسب است.

استفاده از مطالب مکرر بلاگ تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به مطلب مجاز می‌باشد و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید