خبرنامه پلی یورتان – شماره هشتم – خرداد 98

خبرنامه 8 پلی یورتان

خبرنامه پلی یورتان – شماره هشتم – خرداد 98

کاهش قیمت MDI در می 2019

طبق گزارش سایت های خبری تحلیلی، روند رو به رشد قیمت Polymeric MDI  متوقف شده و قیمت در ماه می 2019 کمی نزولی می باشد. علت اصلی کاهش قیمت در این برهه جنگ اقتصادی چین و آمریکا و کاهش تقاضا بوده است. پیش بینی می شود به علت فضای بدبینی در بازار و موجودی بالای واسطه ها قیمت روند کاهشی داشته باشند.
در خصوص TDI نیز روند افزایشی متوقف شده و با توجه به موجودی رو به افزایش تولید کنندگان از یک سو و تقاضای ضعیف واسطه ها از سوی دیگر به احتمال زیاد شاهد کاهش قیمت در هفته های آتی خواهیم بود.

خبرنامه پلی یورتان - شماره هشتم - خرداد 98

وضعیت عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی کارون در اردیبهشت 98

سال جاری افزایش قیمت در محصولات عرضه شده روند مستمری داشته و در ماه اردیبهشت رشد قیمت زیاد شده است.  برای محصول TDI همانند ماه های گذشته تقاضا از عرضه پیشی گرفته و قیمت رقابتی در کنار افزایش قیمت جهانی زمینه ساز افزایش قیمت در عرضه های آتی شده است. میزان افزایش قیمت ماه اردیبهشت نسبت به دو ماه گذشته حدود 28 درصد بوده است.
این روند برای محصولات MDI  نیز اتفاق افتاده است. برای MDI پلیمریک علی رغم کم بودن تقاضا نسبت به عرضه همانند گذشته، به علت افزایش قیمت جهانی قیمت این محصول در بورس داخلی نیز افزایش داشته و حدود 20 درصد رشد قیمت ملاحظه می شود.
اما درخصوص MDI خالص افزایش قیمت حدود 50 درصدی اتفاق افتاده و همچنان تقاضا از عرضه این محصول در بورس کالا بیشتر است.

خبرنامه پلی یورتان - شماره هشتم - خرداد 98

کاربرد پلی یورتان در پنل های خورشیدی

محدودیت سوخت های فسیلی به همراه مضرات این نوع سوخت ها در ایجاد آلودگی هوا، آلودگی آب و خاک و مسائل دیگر باعث توجه بیشتر به سوخت های تجدید پذیر مانند انرژی خورشیدی، انرژی بادی و انرژی جزر و مدی شده  است. اخیراً پانل های خورشیدی برای تولید انرژی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. این پانل ها برای تبدیل انرژی خورشیدی به برق طراحی شده اند. در این راستا شرکت های بسیاری برای ایجاد نوآوری دست به کار شده و در حال بررسی و پژوهش بر کارهای نوآور در زمینه انرژی های تجدید پذیر می باشند. شرکت BASF یک نوع ماده پلی یورتانی معرفی کرده است که می تواند در تولید پنل های خورشیدی به کار گرفته شود. COLOFAST سیستم قالب گیری پلی یورتانی است که باعث می شود پنل های خورشیدی سریعتر، ارزانتر و ایمن تر تولید شوند.

پنج مزیت فوم اسپری پلی یورتان

استفاده از فوم اسپری پلی یورتان مزایای بسیاری نسبت به سایر سیستم های عایق دارد. این عایق دارای کاربری آسان، عملکرد مناسب، به صرفه و با دوام می باشد. برخی از مزایای شاخص این نوع عایق عبارت است از:
1. کارایی انرژی
فوم عایق پلی یورتان بالاترین سطح از ایزولاسیون در مقابل هوا و رطوبت را دارد. مطالعات بسیاری نشان می دهد که نرخ بازگشت سرمایه (ROI) فوم اسپری 5 سال یا کمتر به خاطر صرفه جویی در هزینه های انرژی می باشد.
2. دوام
یکی از مشخصه های بارز فوم پلی یورتان این است که در مقابل تغییرات دما منقبض و منبسط می شود. این ویژگی دوام بسیاری به این نوع عایق می دهد.
3. سطح بدون درز
روش اجرای فوم اسپری پلی یورتان با فشار بالا باعث می شود که هر نوع ترک در سطح، حفره، و گوشه های سطح یا سقف پوشش کامل داده شوند. این امر باعث می شود که شانس نشت آب به حداقل برسد و مانع مهمی در مقابل هوا و رطوبت باشد.
4. دوستدار محیط زیست
فوم اسپری پلی یورتان در مقابل سایر عایق ها طرفدار محیط زیست بوده و ضایعاتی تولید نمی کند. بدین معنی که در زمان اجرای این نوع عایق هیچ نوع پس ماندی بر جای نمی ماند. همچنین میزان آسیب بالقوه به لایه ازون فوم اسپری پلی یورتان صفر می باشد.
5. کاربرد چند گانه
با توجه به ویژگی های فوم اسپری پلی یورتان، از این عایق می توان در محیط های مسکونی در شهر یا روستا و در مجموعه های تجاری استفاده کرد. این عایق می تواند همه الزامات سخت گیرانه در حوزه آتش سوزی، ایزولاسیون، کارایی مصرف انرژی و … را با موفقیت پشت سر بگذراند.

عرضه فوم پلی یورتان با وزن کم توسط شرکت DOW در نمایشگاه اتو شانگهای 2019

پلی یورتان DOW محصولات جدید کم وزن از طبقه محصول فوم آکوستیک و فوم ساختاری در نمایشگاه اتو شانگهای در آوریل 2019 عرضه کرد. این محصولات دو جزئی، فوم اکوستیک و فوم تقویت ساختاری تحت نام بتافوم می باشد. فوم آکوستیک که در دمای اتاق در 5 تا 7 ثانیه سخت می شود می تواند پارازیت کابین را بین 1 تا 5 دسی بل کاهش دهد. این محصول این امکان را دارد که هزینه جلوگیری از ورود صدای خودرو را تا 20 درصد کاهش دهد.
فوم ساختاری بتا فوم SR، در حفره ها برای پر کردن یا گرفتن خلأها و قوی کردن اجزای خودرو به کار می رود. این فوم کمک می کند که وزن وسیله نقلیه کمتر شده در حالی که همان ایمنی یا ایمنی بهتر از نظر سختی، ظرفیت زیاد، ثبات ستون خودرو و عملکرد در برخورد را ارائه می دهد. این فوم می تواند اثر ضربه ناگهانی را بیش از 40 درصد کاهش داده و سختی صفحه فولاد را بین 50 تا 100 درصد افزایش دهد. به ازای هر یک کیلوگرم استفاده از بتا فوم وزن خودرو 4 کیلوگرم کاهش پیدا می کند. به این خاطر که بتافوم دانسیته کمتری از مواد قدیمی مورد استفاده در خودرو دارد.

اعلام نتایج مالی فصل اول 2019 شرکت های DOW، BASF و Huntsman

شرکت DOW

  •  کاهش فروش خالص حدود 10 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و به میزان 10.8 میلیارد دلار
  •  افزایش حجم فروش به میزان یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل
  •  کاهش قیمت به میزان 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل به واسطه کاهش قیمت در پلی یورتان، ایزوسیانات ها و هیدروکربن

شرکت BASF

  •  فروش 16.2 میلیارد یورو در فصل اول سال 2019 و افزایش 3 درصدی در فروش
  •  کاهش درآمد قبل از بهره و مالیات به میزان 549 میلیون یورو نسبت به مدت مشابه سال قبل و رسیدن به 1.7 میلیارد یورو
  •  کاهش قیمت به میزان 2 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل به واسطه کاهش قیمت در ایزوسیانات ها

شرکت Huntsman

  •  درآمد خالص 131 میلیون دلار در فصل اول 2019 در مقایسه با350 میلیون دلار مدت مشابه سال قبل
  •  کاهش سود هر سهم به 0.51 دلار در مقایسه با 1.1 دلار در مدت مشابه سال قبل
  • کاهش درآمد در بخش پلی یورتان به واسطه کاهش قیمت MDI  و MTBE

استفاده از مطالب مکرر بلاگ تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به مطلب مجاز می‌باشد و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید