خبرنامه پلی یورتان شماره چهاردهم – آذرماه 1398

خبرنامه 14 پلی یورتان

خبرنامه پلی یورتان شماره چهاردهم – آذرماه 1398

نوسان بسیار جزئی قیمت MDI در نوامبر 2019

طبق گزارش سایت های خبری تحلیلی، بازار Polymeric MDI علی رغم افزایش بسیار جزئی، با توجه به فضای موجود در بازار به نظر می رسد همچنان در هفته های آتی ثبات داشته باشد. پیش بینی می شود که قیمت همچنان تحت تأثیر فضای بازی بین عرضه و تقاضا بوده و هفته به هفته قیمت ها بر این اساس از طرف تولید کنندگان اعلام شود.
از طرفی قیمت TDI همچنان کاهشی می باشد و سطح تاریخی قیمت برای این محصول نیز ثبت شده است. با توجه به این فضا، واسطه ها نیز فعالیت بسیار کمی در بازار داشته و تولید کنندگان فوم نیز فعالیت خود را کاهش داده اند که باعث کاهش تقاضای این محصول شده است. پیش بینی می شود همچنان فضای بدبینی در بازار TDI وجود داشته باشد و شاید قیمت کاهش داشته باشد.
بر خلاف محصولات فوق، قیمت پلی ال در ماه نوامبر افزایش داشته است. برای مثال قیمت پلی ال فوم Flexible در محدوده جزئی افزایش داشته است. البته پیش بینی می شود که روند افزایشی قیمت در این بازار به خاطر وضعیت تقاضا، بسیار سخت باشد. با توجه به فعالیت ثابت تولید کنندگان صنایع پایین دستی باید منتظر میزان تقاضا و قیمت های جدید این محصولات در هفته های آتی بود.

خبرنامه پلی یورتان شماره چهاردهم - آذرماه 1398

وضعیت عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی کارون در آبان 98

در ماه آبان قیمت محصولات پتروشیمی کارون علی رغم افزایش تقاضا نسبت به ماه گذشته کاهش قیمت را تجربه کرده اند.. برای محصول TDI، میزان عرضه از 1600 تن به 1400 تن کاهش یافته، اما میزان تقاضا افزایش 18 درصدی داشته و میزان معامله انجام شده با کاهش جزئی مواجه شده است. قیمت این محصول نیز 3 درصد کاهش داشته و به رقم 155،395 ریال رسیده است و بالاترین قیمت معامله شده این محصول 158،338 ریال بوده که نسبت به ماه قبل 4 درصد کاهش داشته است.
در خصوص محصولات MDI میزان عرضه در ماه آبان نسبت به ماه قبل از 1240 تن به 1600 تن و همچنین میزان تقاضا و معامله انجام شده از 300 تن به 400 تن افرایش یافته که حدود 33 درصد افزایش را نشان می دهد. از طرفی قیمت این محصول نیز در ماه آبان نسبت به ماه مهر حدود 5 درصد کاهش داشته و به طور میانگین به رقم 150،158 ریال رسیده است.
برای محصول MDI خالص، عرضه محصول دوباره مانند ماه های گذشته  360 تن بوده، اما تقاضا افزایش 28 درصدی نسبت به ماه قبل داشته است. همانند محصولات دیگر این پتروشیمی، این محصول نیز با کاهش قیمت مواجه شده و در ماه آبان به طور میانگین با قیمت 181،758 ریال معامله شده است که کاهش حدودا 5 درصدی را نشان می دهد.

خبرنامه پلی یورتان شماره چهاردهم - آذرماه 1398

وضعیت پروژه MDI شرکت Wanhua در آمریکا
طبق گزارش ماه نوامبر توسط شرکت Wanhua ، تغییر و تحولات محیطی باعث تغییر در میزان سرمایه گذاری برای کارخانه تولیدی MDI در آمریکا شده است. بر این اساس این شرکت در حال بررسی مجدد مقیاس و مکان سرمایه گذاری می باشد. اما برنامه کلی شرکت داشتن کارخانه MDI با ظرفیت سالانه 400 هزار تن در آمریکا می باشد.
قبل از بهره برداری این کارخانه، شرکت از طریق تولیدات خود در اروپا و چین، تقاضای بازار را تأمین خواهد کرد. اما با توجه به ریسک های موجود در این سرمایه گذاری نیاز به تصمیم گیری مجدد توسط Wanhua می باشد.

کمک تکنولوژی جدید شرکت Covestro  به صنعت خودروسازی

در حال حاضر صنعت خودروسازی بر نوآوری به عنوان یک محرک برای توسعه خود تمرکز کرده است. تکنولوژی INSQIN شرکت Covestro در افزایش کیفیت، طراحی و عملکرد داخل اتومبیل سهم به سزائی دارد و می تواند مشتریان و تولیدکنندگان را در این زمینه از نظر سبک و راحتی مطمئن سازد.
تغییرات تکنولوژیکی در این صنعت مانند خودروهای الکتریکی، و همچنین قوانین سخت گیرانه در حوزه توسعه پایدار و بازیافت باعث تعریف مجدد نقش و عملکرد داخل خودرو شده است. با تکنولوژی INSQIN محدوده گسترده ای از مواد جدید و پارچه های پوشش داده شده برای ایجاد یک سبک جدید می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این تکنولوژی پلی یورتان بر پایه آب باعث پایداری، انعطاف پذیری و دوام در پوشش با زیبایی خاص می شود. با توجه به روند تقاضای مصرف کنندگان که به دنبال داشتن تجربه لذتبخش و هوشمندانه داخل خودرو، علاوه بر تکیه بر سلامتی و دوستدار محیط زیست می باشند، این تکنولوژی توسط شرکت Covestro  توسعه داده شده است. تکنولوژی فوق با حمایت مالی از خودروی الکتریکی Sonnenwagen توسط Covestro در نمایشگاه مواد نوآورانه در استرالیا نمایش داده شده است. در این خودرو از مواد بسیار جدید پلی یورتان در چرخ ها و پوشش صندلی های آن استفاده شده بود.

تولید کفی داخلی کفش با تکنولوژی پرینتر سه بعدی

شرکت Covestro در نمایشگاه دوسلدورف 2019 نوع جدیدی از مواد را عرضه کرده که برای تولید کفی داخلی کفش ارتوپدیک با استفاده از تکنولوژی پرینتر سه بعدی مورد استفاده قرار می گیرد. این مواد برای تولید کفی کفش به صورت دیجیتالی و بدون داشتن ضایعات مواد قابل استفاده می باشد. با این تکنولوژی و ارسال فایل سه بعدی، کفی داخلی کفش را می توان در هر نقطه از جهان تولید کرد.
طبق اعلام مدیران شرکت Covestro مواد پلی یورتان ترمو پلاستیک با توجه به داشتن ویژگی های خاص برای این منظور انتخاب شده است. این مواد محدوده گسترده ای از سختی را می تواند داشته باشد و با توجه به ساختار پرینتر قابل تغییر می باشد. همچنین با این مواد، تولید کنندگان می توانند کفی کفش را کاملا بر اساس خواست مشتریان تولید کنند.
شرکت Covestro با شرکای خود در حال تست مستمر طرح های کفی کفش مختلف برای انتخاب بهترین مواد برای تولید با پرینتر سه بعدی می باشد. تست های اولیه از نظر عملکرد و دوام قابل دفاع بوده است. با  توجه به اینکه کفی داخل کفش ارتوپدیک با دست تولید شده و زمان بسیار زیادی را می برد، این تکنولوژی می تواند تولید این محصول را بهینه نماید.

همکاری BASF و Mizuno برای تولید کفی میانی کفش های Training

شرکت BASF مواد جدیدی تحت عنوان Elastopan برای تولید کفی میانی کفش های Training شرکت Mizuno عرضه کرده است.  این شرکت دو مدل از کفش های خود را با این مواد تولید کرده که توانسته عملکرد ورزشکاران را بهتر نموده و همچنین توانایی ایجاد تعادل را بهبود بخشد. به گفته یکی از مدیران شرکت Mizuno، ایجاد تعادل یکی از الزامات کلیدی بسیاری از ورزش هاست و با بهبود تعادل می توان تأثیر مثبتی بر عملکرد ورزشکاران گذاشت.
گرید جدید پلی یورتان شرکت BASF که برای تولید کفی میانی کفش توسط شرکت Mizuno برای ایجاد تعادل بیشتر ورزشکاران استفاده شده است، دارای مقاومت بالا در مقابل رطوبت و پیوندی قوی است که بر خلاف مواد معمول مورد استفاده برای کفی میانی، به سادگی در شکل های متنوع قابل تولید می باشد.

برگزاری نمایشگاه PUtech 2019 در ترکیه

ششمین نمایشگاه پلی یورتان در روزهای 28 تا 30 نوامبر (7 تا 9 آذر 1398) تحت عنوان PUtech Eurasia در شهر استانبول ترکیه برگزار خواهد شد. این نمایشگاه یکی از معتبرترین نمایشگاه های پلی یورتان در منطقه می باشد که به صورت دو سالانه برگزار می شود و در آن تولیدکنندگان، محصولات، تجهیزات و ماشین آلات جدید خود را نمایش می دهند.
طبق اطلاعات منتشره سایت نمایشگاه، در سال 2107، 152 شرکت در نمایشگاه مشارکت داشته اند که از این تعداد 99 شرکت بین المللی از 23 کشور مختلف مانند ترکیه، ایران، امارات متحده عربی، ایتالیا، چین، کروه جنوبی، اکراین، آلمان، فرانسه، بلغارستان، مصر و … شرکت کرده بودند. در این نمایشگاه 891 بازدید کننده خارجی از نمایشگاه بازدید کرده اند. همچنین سمینارهای علمی و کاربردی در 3 روز برگزاری نمایشگاه برپا شده است.
بر اساس برنامه اعلام شده در ششمین نمایشگاه نیز سمینارها و پنل هایی برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی در حوزه پلی یورتان در روزهای نمایشگاه اجرا خواهد شد که علاقمندان می توانند با ثبت نام رایگان از این برنامه بهره مند شوند.
لازم به ذکر است شرکت مواد مهندسی مکرر به عنوان یکی از پیشروهای تولید و عرضه پلی یورتان در ایران در این نمایشگاه حضور داشته و پذیرای علاقمندان در غرفه A541 سالن 9 خواهد بود.

برای دانلود فایل PDF خبرنامه اینجا را کلیک کنید

استفاده از مطالب مکرر بلاگ تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به مطلب مجاز می‌باشد و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید