خبرنامه پلی یورتان – شماره پنجم- بهمن 97

خبرنامه 5 پلی یورتان

خبرنامه پلی یورتان – شماره پنجم- بهمن 97

توقف روند کاهشی قیمت MDI در ابتدای سال 2019

طبق گزارش سایت های خبری تحلیلی، قیمت Polymeric MDI  در ابتدای ژانویه 2019تغییر جهت داده و رشد کرده است. اما پیش بینی می شود که با توجه به ضعف تقاضا روند افزایشی فعلا ادامه نداشته و ثبات قیمتی اتفاق بیفتد.
در خصوص TDI نیز ابتدا روند کاهشی قیمت شکل گرفته بود که متوقف شد و قیمت افزایش داشت. پیش بینی می شود در هفته آتی قیمت ثبات داشته باشد، اما روند عرضه تولید کنندگان نشان می دهد که افزایش قیمت می تواند استراتژی آنها در چند هفته آتی باشد.

خبرنامه پلی یورتان - شماره پنجم- بهمن 97

وضعیت عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی کارون در دی ماه

در دی ماه سال 97 تقاضا برای محصولات پتروشیمی کارون نسبت به آذر ماه حدود 14 درصد کاهش داشته است و قیمت محصولات نیز کاهشی بوده است. در خصوص محصول TDI تقاضا برای این محصول در دی ماه افزایش داشته ولی قیمت آن حدود 4 درصد کاهش داشته است. این در حالی است که تقاضا برای محصول MDI بسیار کاهش داشته و هنوز تقاضا نتوانسته عرضه را پوشش دهد که علت اصلی آن می تواند بحث کیفی محصول عرضه شده باشد. مطابق روند ماه های گذشته تقاضا برای MDI خالص بیشتر از عرضه آن می باشد ولی روند قیمتی آن نسبت به ماه گذشته حدود 8 درصد کاهش داشته است.

خبرنامه پلی یورتان - شماره پنجم- بهمن 97

گزارش جدید CPI از منافع اقتصادی صنعت پلی یورتان در سال 2017

ین گزارش که در اکتبر 2018 ارائه شده است نگاهی به میزان اشتغالزایی صنعت پلی یورتان در آمریکا داشته است. این گزارش نشان می دهد که به ازای هر شغل در صنعت پلی یورتان، تقریباً 5 شغل غیر مستقیم ایجاد می شود که این مهم نشان از نقش حیاتی این صنعت در اقتصاد آمریکاست.
مرکز صنعت پلی یورتان (CPI) در گزارش جدید خود به منافع اقتصادی صنعت پلی یورتان در آمریکا پرداخته است. این گزارش نشان می دهد که صنعت پلی یورتان در سال 2017 به طور مستقیم حدود 38 میلیارد دلار در اقتصاد آمریکا سهم داشته که این رقم در سال 2015 حدود 27 میلیارد دلار بوده است.
بر اساس این گزارش حدود 1000 واحد در صنعت پلی یورتان در کشور آمریکا فعال هستند که 55600 نفر در کارخانجات تولید مواد اولیه پلی یورتان و محصولات آن مشغول به کار هستند.

تولید محصول مشترک توسط شرکت های BASF،  ITO،  Interstuhi

سه شرکت BASF،  ITO،  Interstuhiدر طرحی مشترک اقدام به تولید یک صندلی مناسب برای محیط های مدرن اداری کرده اند که باعث راحتی زیاد، وزن بسیار کم و حداکثر عملکرد شده است. مواد مورد استفاده در ساخت چرخ های این نوع صندلی ترکیبی از دو ماده Ultramid و Ultraform می باشد که هم نرم بوده و هم اصطکاک مناسبی با زمین ایجاد می کند. همچنین در تولید چرخ های این صندلی از مواد پلی یورتانی Elasturan استفاده شده که باعث عملکرد بهینه در سطوح مختلف زمین شده است. از طرفی برای ساخت کوسن های صندلی نیز از دو نوع فوم پلی یورتان ساخت شرکت BASF به نام Cosypur و  Elastoflex استفاده شده که فشارها را تا مقادیر زیادی جذب می کند و احساس راحتی مطلوبی ایجاد می نماید. صفحه جلویی صندلی که مخصوص نوشتن می باشد از یک پلی آمید با عملکرد بالا حاوی الیاف شیشه ی بلند ساخته شده که بسیار محکم بوده و در بسیاری از کاربردها قابلیت جایگزینی با فلز را دارد.

خرید دارایی های (Polyurethane Process Industries (PPI توسط  Hennecke

شرکت Hennecke که در سال 2017 گروه   OMS میلان را خریداری کرده بود اعلام کرد که نماینده آمریکا گروه OMS که PPI می باشد را خریداری کرده است. PPI در سال 2004 به وجود امد و عرضه کننده انحصاری تجهیزات و قطعات OMS در منطقه آمریکا بوده است.
این انتقال از سپتامبر 2018 اغاز شده و در می 2019 به پایان خواهد رسید و برنامه هایی برای ادامه همکاری با کارکنان این شرکت در حوزه تعمیرات و نگهداری تجهیزات وجود دارد.

راه اندازی System House جدید هانسمن نیمه دوم سال 2019

نیمه اول سال 2018 شرکت هانسمن اعلام کرد که پلنت جدیدی برای تولید مواد اولیه پلی یورتان در دوبی در منطقه آزاد جبل علی راه اندازی خواهد کرد. پیش بینی شده است این پلنت در نیمه دوم سال 2019 به بهره برداری خواهد رسید. محصولات تولیدی این پلنت برای نفوذ بیشتر این شرکت در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا شامل پلی استر پلی اول خواهد بود.
مدیران هانسمن اظهار می کنند که در 5 سال گذشته مصرف مواد پلی یورتان بر پایه MDI  در منطقه خاورمیانه رشد داشته و پیش بینی می شود که این روند با نرخ رشد سالانه 7 درصد ادامه داشته باشد که می تواند فرصت مناسبی برای کسب سهم بازار برای شرکت هانسمن باشد.

استفاده از مطالب مکرر بلاگ تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به مطلب مجاز می‌باشد و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید