خبرنامه پلی یورتان شماره پانزدهم – دی 98

خبرنامه 15 پلی یورتان

خبرنامه پلی یورتان شماره پانزدهم – دی 98

نوسان جزئی قیمت MDI در دسامبر 2019

طبق گزارش سایت های خبری تحلیلی، بازار Polymeric MDI نوسان زیادی نداشته و همچنان وضعیت تقاضا و عرضه در بن بست بوده و معاملات بسیار کم می باشد. پیش بینی می شود که در هفته های آتی نیز قیمت این محصول همچنان بدون تغییر باشد. از طرفی شرکت های Wanhua   و BASF در حال انجام تعمیرات دوره ای می باشند و بازار همچنان در وضعیت انتظار است.
قیمت TDI نیز در ماه جاری بدون نوسان بوده و تغییرات جزئی را شاهد است. پیش بینی می شود که قیمت TDI همچنان ثابت بماند. اما از طرفی تولید کنندگان و عرضه کنندگان نیز فشار موجودی زیاد را ندارند که حاضر به فروش در قیمت های پایین باشند. بنابراین پیش بینی می شود که قیمت های همچنان ثابت باشد. همچنین تولیدکنندگان بزرگ در تلاش اند که قراردادهای بلندمدت با مشتریان بزرگ برای فروش این محصول منعقد نمایند.
در ماه جاری میلادی قیمت پلی ال نیز نوسان زیادی نداشته است. برای مثال قیمت پلی ال فوم Flexible بعد از افزایش در ماه قبل، روند ثابتی داشته و پیش بینی می شود که در حال حاضر تقاضای زیادی برای این محصول وجود نداشته باشد و قیمت با توجه به میزان تقاضا و عرضه، کاهش پیدا کند. از طرفی، به خاطر تعطیلات آخر سال نیز تولید محصولات پایین دستی روند مثبتی نداشته و باعث شده تقاضا برای این محصول کاهش یابد.

خبرنامه پلی یورتان شماره پانزدهم - دی 98

وضعیت عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی کارون در آذر 98

در آذر ماه وضعیت بسیار متفاوتی نسبت به ماه های قبل برای محصولات عرضه شده کارون در بورس کالا رقم خورد. علی رغم افزایش 600 تنی عرضه TDI نسبت به ماه گذشته، در آخرین عرضه ماه، قیمت این محصول افزایش بیش از 30 درصدی نسبت به ماه قبل را تجربه کرد و تقاضای این محصول بیش از دوبرابر شد. فعالان بازار عدم تحویل منظم این محصول توسط پتروشیمی کارون و همچنین انتظارات تورمی را عامل رشد قیمت در آذرماه عنوان کرده اند.
در خصوص محصولات MDI میزان عرضه در ماه آذر نسبت به ماه قبل از 1600تن به 2000 تن و همچنین میزان تقاضا و معامله انجام شده از 400 تن به 1080 تن افرایش یافته که بیش از 2.5 برابر شده است. . از طرفی قیمت این محصول نیز در ماه آذر نسبت به ماه آبان بیش از 1 درصد افزایش داشته و به رقم 151،842 ریال رسیده است.
برای محصول MDI خالص، عرضه محصول نسبت به ماه های قبل 25 درصد رشد داشته است، اما تقاضا حدود 40 درصد بیشتر شده که باعث افزایش قیمت نیز گردیده است. قیمت این محصول در آذر ماه نسبت به ماه قبل حدود 5 درصد افزایش را نشان می دهد.

خبرنامه پلی یورتان شماره پانزدهم - دی 98

خرید کارخانه دیگر تولید کننده فوم اسپری توسط Huntsman

شرکت Huntsman موافقت خود را برای خرید کارخانه Icynen-Lapolla که تولید کننده فوم اسپری پلی یورتان می باشد، با رقم 350 میلیون دلار اعلام کرد. شرکت Icynene-Lapolla دارای دو کارخانه در آمریکای شمالی است که فروش سالانه  230 میلیون دلار را دارد. Huntsman یکی از تولیدکنندگان برتر محصولات پلی یورتان در دنیا می باشد که سال گذشته نیز با رقم 350 میلیون دلار شرکت Demiliec که خود تولید کننده برتر فوم اسپری می باشد، را خریداری کرد.

برگزاری اولین کنفرانس هوش مصنوعی در صنعت شیمیایی توسط Covestro

یکی از چالش های مهم در صنعت شیمیایی توسعه مواد و محصولات جدید با سرعت و پایداری بیشتر می باشد. سوالات مهم در این حوزه عبارتند از: چگونه ابزارهای دیجیتالی می تواند به پژوهش و تولید کمک کند؟ چطور علم داده ها و هوش مصنوعی در زمینه صرفه جویی در مصرف منابع و پایداری بیشتر در چرخه تولید کمک می کند؟ و چگونه می توان مدیریت کسب و کار و زنجیره تأمین را با استفاده از داده ها و یادگیری ماشین ها بهینه کرد؟ 
متخصصان شرکت های پیشرو، استارت آپ ها و دانشگاهیان برای پاسخ به این سوالات در اولین کنفرانس علم داده ها و هوش مصنوعی شرکت و بحث کردند. شرکت های Covestro، Bayer و Evonik این کنفرانس را برگزار کرده اند. 
به گفته یکی از مدیران شرکت Covestro، هنوز صنعت شیمیایی از این تکنولوژی بهره نبرده است و می بایست تعامل بین انسان و هوش مصنوعی در این صنعت بیشتر شود و با همکاری با متخصصان دانشگاهی پاسخ سوالات داده شود. همچنین یکی از اعضای هیات مدیره شرکت Bayer معتقد است که علم داده ها پتانسیل ایجاد تغییر اساسی در زنجیره تأمین، تولید، حمل و نقل، بازاریابی و فروش را دارد.
در این کنفرانس برنده جایزه Hackathon نیز اعلام شد. در این کنفرانس شرکت Covestro سوالات کاربردی در زمینه زنجیره تأمین و تولید مطرح کرده بود که 90 دانشجو از دانشگاه های معتبر می بایست در عرض 3 روز پاسخ های خود را ارائه دهند. برنده این مسابقه تیم دانشگاه RWTH Aachen University بود که با استفاده از یادگیری ماشین توانسته بودند بهترین پاسخ را ارائه دهند.

برگزاری گردهمایی کارآفرینان پلی یورتان در سال 2020 در چین

اولین گردهمایی کارآفرینان و فعالان صنعت پلی یورتان سال آینده میلادی از 25 تا 27 مارس در چین برگزار خواهد شد. در این همایش بیش از 500 کارآفرین برتر این صنعت از بیش از 30 کشور و همچنین متخصصان دانشگاهی حاضر خواهند بود. در این گردهمایی بیش از 20 غرفه نمایشگاهی آخرین نوآوری های خود را در زمینه های اینترنت 5G، خانه های هوشمند، انرژی های نوین صنعت خودروسازی، ریل های با سرعت بالا، ورزش و … ارائه خواهند داد.
همچنین 30 متخصص دانشگاهی در این گردهمایی، آخرین نوآوری ها در صنعت پلی یورتان را ارائه خواهند کرد. از طرفی بیش از 300 موسسه معتبر از کلیه زنجیره تآمین صنعت پلی یورتان در این گردهمایی حضور خواهند داشت.
علاقمندان برای شرکت در این همایش می توانند از طریق آدرس http://www.pudaily.com/Meeting/fpts2020/fpts2020.aspx اقدام نمایند.

خرید کسب و کار TPU توسط بخش شیمیایی میتسوبیشی

شرکت شیمیایی میتسوبیشی اعلام کرد که در حال خرید کسب و کار TPU شرکت AdvanSource Biomaterials Corporation می باشد که در آمریکا واقع شده است. برنامه ریزی شده است که این انتقال تا ژانویه 2020 نهایی گردد.
شرکت ASB یک کسب و کار فعال در صنعت TPU در آمریکا می باشد که محصولاتش در تولید تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به سهم بازار خوب این شرکت و همچنین پیش بینی رشد بالای این محصولات در تجهیزات پزشکی این انتقال می تواند جذابیت بیشتری برای شرکت میتسوبیشی داشته باشد.
شرکت شیمیایی میتسو بیشی در حال حاضر با استفاده از استراتژی های ادغام و خرید شرکت های معتبر انواع متفاوتی از محصولات الاستومری را در بازار عرضه می کند. این انتقال نیز باعث خواهد شد که شتاب رشد این شرکت بالاخص در بازار آمریکا بیشتر شده و سهم بیشتری در بازار تجهیزات پزشکی کسب نماید.

تحلیل بازار TPU در دنیا بین سال های 2019-2024

بر اساس پژوهش های انجام شده توسط موسسات معتبر پیش بینی شده است که اندازه بازار TPU در سال 2019، 2.5 میلیارد دلار خواهد بود و این میزان در سال 2024 به 3.5 میلیارد دلار خواهد رسید. این میزان رشد به واسطه افزایش مصرف و تقاضا برای مواد با عملکرد بهتر خواهد بود. در حال حاضر یک افزایش در مصرف TPU در صنعت خودرو و تجهیزات پزشکی وجود دارد که باعث شده این محصول جزء محصولات جذاب بازار پلی یورتان باشد. از طرفی مصرف این مواد در کشورهای چین، هند، اندنزی، کره جنوبی به علت صنایع فعال در این کشورها، بیشتر می باشد.
این تحلیل همچنین نشان می دهد که صنعت کفش بزرگترین صنعت مصرف کننده مواد TPU در سال 2018 بوده است. این مواد در بخش های مختلف کفش مانند کفی میانی و بیرونی، پارچه رویی کفش، پاشنه و … استفاده می شود.

گزارش نمایشگاه PUtech 2019 ترکیه

نمایشگاه دو سالانه PUtech  ترکیه در روزهای 28 تا 30 نوامبر در ترکیه برگزار گردید. در این نمایشگاه 100 شرکت از 15 کشور غرفه داشتند که بیشترین شرکت کنندگان از کشورهای ترکیه، چین، آلمان و ایران بودند. در این نمایشگاه 932 بازدید کننده خارجی از 69 کشور حاضر شدند.
نکته حائز اهمیت در این نمایشگاه برگزاری بیش از 15 کنفرانس در حوزه نوآوری های پژوهشی، روندهای مصرف و بازار، محصولات جدید و … بود که نمای کلی از آینده بازار پلی یورتان در منطقه و دنیا را مشخص نمود.
شرکت مواد مهندسی مکرر به عنوان یکی از شرکت کنندگان این نمایشگاه توانست محصولات تولیدی خود از قبیل فوم های سخت و نرم و همچنین پلی استر پلی ال را در این نمایشگاه عرضه نماید که مورد استقبال بسیاری از بازدیدکنندگان قرار گرفت.

معرفی محصول: رزین قالبگیری (فوم چوب) دانسیته 1000

فوم چوب (Wood Imitation) یکی از فوم های پلی یورتانی است که در صنعت مبلمان، دکوراسیون و خودرو مورد استفاده قرار گرفته و جایگزین مناسبی برای چوب می باشد. این فوم به واسطه های ویژگی های بی نظیر مانند مقاومت در مقابل ضربه، مقاومت سایشی بالا، کاهش زمان تولید، طرح پذیری و… توانسته جایگاه مناسبی در تولید قطعات مبلمان و دکوراسیون داشته باشد.
شرکت مواد مهندسی مکرر تنها تولید کننده رزین قالبگیری با دانسیته 1000  در کشور می باشد، که در بازار به نام فوم چوب با دانسیته 1000 معروف بوده و از نظر کیفی قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی است. این محصول با نام تجاری ML 556  در بین محصولات شرکت مکرر شناخته می شود که برای تولید قطعاتی که نیاز به استحکام بالا دارد، مانند پایه های مبل و یا برای تولید قطعات با قالب های باز بیشترین کاربری را دارد.
از ویژگی های بارز این فوم می توان قیمت رقابتی در مقابل نمونه های خارجی، سطح شفاف و بدون حباب، زمان سریع خروج از قالب، میزان مصرف بهینه برای تولید قطعات، امکان استفاده به صورت دستی و ماشینی و سازگاری در استفاده از قالب های سیلیکونی را نام برد که می تواند به تولید کنندگان در بهینه سازی تولید خود یاری رساند.

برای دانلود فایل PDF خبرنامه اینجا را کلیک کنید

استفاده از مطالب مکرر بلاگ تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به مطلب مجاز می‌باشد و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید