خبرنامه پلی یورتان – شماره دوم – آبان 97

خبرنامه 2 پلی یورتان

خبرنامه پلی یورتان – شماره دوم – آبان 97

ثبات قیمت MDI در اکتبر 2018

طبق گزارش سایت های خبری تحلیلی قیمت Polymeric MDI  در هفته دوم اکتبر نوسان بسیار کمتری را تجربه کرده است. با توجه به اتمام تعطیلات ملی چین، بازار در این هفته بسیار ضعیف بوده و حالت سکون داشت. خریداران ایرانی نیز در ماه جولای 2018 مقدار 842 تن و در ماه آگوست 200 تن Polymeric MDI از کشور کره جنوبی وارد کرده اند و در مجموع مقدار 3300 تن از این محصول در سال 2018 از کشور کره جنوبی به ایران صادر شده است. همچنین در سال 2018 مقدار 2200 تن Polymeric MDI از کشور ژاپن وارد کشور شده است.
در خصوص بازار TDI به نظر می رسد که عرضه کنندگان دارای موجودی بسیار بوده و از این نظر تحت فشارند و قیمت گذاری شان دارای نوسان بسیار کمتری خواهد بود. پیش بینی می شود که این بازار در کوتاه مدت نوسانات بسیار کمی خواهد داشت چرا که واسطه های بازار نیز در تلاش هستند که همچنان روند قیمت را نزولی نگه داشته و استعلام های خود را در سطح بسیار پایینی ادامه دهند.

خبرنامه پلی یورتان - شماره دوم - آبان 97

اعلام فینالیست های جایزه نوآوری پلی یورتان برای سال 2018 توسط مرکز صنعت پلی یورتان (CPI)

5 سپتامبر 2018 سه فینالیست جایزه نوآوری پلی یورتان معرفی شدند که درکنفرانس اکتبر آتلانتا بهترین نوآوری صنعت پلی یورتان در 12 ماه گذشته انتخاب شد. این سه شرکت عبارت بودند از:

  • (Demilec (USA
  •  ICL-IP America
  •  SWD Urethane

در ادامه در 3 اکتبر 2018 بهترین نوآوری سال 2018 در صنعت پلی یورتان انتخاب شد و شرکت Demilec توانست جایزه بهترین نوآوری را از آن خود کند. نوآوری این شرکت در حوزه فوم اسپری پلی یورتان می باشد که با نام Heatlok® HFO معرفی شده است.
این محصول سلول بسته  با قابلیت تجدید پذیری و بازیافت بالا،  هیچ نوع آسیبی به لایه اوزن نخواهد داشت و سطح انتشار گازهای گلخانه ای آن در پایین ترین سطح می باشد. این محصول در ضخامت یک اینچ عایق هوا، رطوبت و حرارت بوده و برای ساختمان های تجاری و مسکونی ایده آل می باشد.
لازم به ذکر است مرکز صنعت پلی یورتان هر ساله به معرفی محصولات و تکنولوژی های جدید که برای مصرف کنندگان سراسر جهان مزیت دارد را معرفی نموده و یک نوآوری را به عنوان بهترین نوآوری صنعت پلی یورتان معرفی می نماید.

وضعیت عرضه و تقاضای محصولات پتروشیمی کارون در مهرماه 97 

بر اساس بخش نامه جدید قیمت گذاری در بورس کالا، پتروشیمی کارون قیمت عرضه TDI خود را 266،379 ریال اعلام کرد که با توجه به میزان تقاضا، همچنان قیمت این محصول در بورس کالا افزایشی است و بالاترین قیمت تقاضا 328،689 ریال بوده است. در خصوص محصول MDI پتروشیمی کارون تقاضای کم از یک سو و کاهش قیمت جهانی از سوی دیگر باعث شکل گیری روند نزولی قیمت این محصول شده است و قیمت عرضه این محصول در آخرین عرضه 87،671 ریال بوده است.

خبرنامه پلی یورتان - شماره دوم - آبان 97

تاثیر جنگ اقتصادی آمریکا و چین بر بازار TDI

ماه جولای 2018 دو قدرت بزرگ اقتصادی دنیا وارد جنگ اقتصادی وارد شدند که منجر به افزایش تعرفه های کالاهای ورودی بین دو کشور شد. یکی از محصولاتی که افزایش تعرفه ورودی داشت، TDI می باشد. در سپتامبر 2018 دولت چین اعلام کرد که  10  درصد تعرفه اضافی بر 3571 قلم کالا و 5 درصد تعرفه اضافی بر 1636 قلم کالای وارداتی از آمریکا اعمال خواهد کرد. آمریکا نیز اعلام کرده که بر 200 میلیارد دلار کالای چینی 10 درصد تعرفه اضافی اعمال خواهد شد که قرار است به 25 درصد برسد.
در خصوص TDI، در سال 2017 میزان واردات چین از آمریکا 33 تن می باشد که در مقابل 42800 تن واردات TDI چین از کشورهایی نظیر کره جنوبی و ژاپن بسیار ناچیز است. در خصوص صادرات در سال 2017 بزرگترین وارد کننده TDI  از چین کشور آمریکا بوده که 13000 تن واردات داشته است که بیش از 10 درصد واردات TDI چین را تشکیل می دهد. با توجه به اطلاعات فوق صادرات TDI چین از افزایش تعرفه ها آسیب خواهد دید، در حالیکه در واردات TDI به چین به علت حجم ناچیز  اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

سرمایه گذاری 1.5 میلیارد یورویی Covestro در آمریکا 

شرکت Covestro اعلام کرده که سرمایه گذاری 1.5 میلیارد یورویی برای ساخت کارخانه تولید MDI در Baytown آمریکا آغاز کرده است. این سرمایه گذاری بزرگترین سرمایه گذاری به صورت جداگانه تاریخ شرکت Covestro می باشد که برنامه ریزی شده که در سال 2024 شروع به تولید با ظرفیت 500 کیلوتن در سال کند. همزمان کارخانه قدیمی تولید MDI با ظرفیت تولید سالانه 90 کیلوتن تعطیل خواهد شد. بر این اساس کل ظرفیت تولید MDI  شرکت Covestro در منطقه نفتا به 740 کیلوتن در سال خواهد رسید که باعث می شود این شرکت به بزرگترین تولید کننده در منطقه تبدیل گردد.

افزایش ظرفیت تولید کاتالیست پلی یورتان توسط شرکت هانسمن در مجارستان

شرکت هانسمن اعلام کرد که ظرفیت تولید کاتالیست را با توسعه کارخانه پت فوردو در مجارستان را افزایش داده است. بر این اساس بیش از 20 درصد به ظرفیت تولید جهانی کاتالیست اضافه شده است. کاتالیست های آمین تحت نام Jeffcat  فروخته می شود و در تولید فوم های صندلی خودرو، تشک های خواب و فوم اسپری پلی یورتان کاربرد دارد.
هانسمن شرکت به نام در حوزه تولید و فروش محصولات شیمیایی در دنیا می باشد که در سال 2017 بیش از 8 میلیارد دلار درآمد داشته است. این شرکت بیش از 1000 محصول شیمیایی در 30 کشور تولید می کند و 10000 نفر در این شرکت مشغول به کار می باشند.

استفاده از مطالب مکرر بلاگ تنها با ذکر منبع و لینک مستقیم به مطلب مجاز می‌باشد و در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

به اشتراک بگذارید